Lily van der Stokker heeft een volkomen eigen stijl en neemt een unieke positie in de internationale kunstwereld met haar bijzondere oeuvre. Ze maakt met name muurschilderingen en werkt veelal op locatie met haar team. Composities die ze eerst op klein formaat maakt, worden monumentaal uitgevoerd in heldere en soms fluorescerende kleuren. De muurschilderingen combineert ze soms met ruimtelijke elementen en werk op papier. Van der Stokker’s werk kenmerkt zich door voorstellingen die verwijzen naar de alledaagse realiteit en verbeelden kleine, gewone gebeurtenissen uit haar eigen leven.
Rosemin Hendriks
De zelfportretten van Rosemin Hendriks zijn een eindeloze reis langs de vele karakteristieke facetten die de kunstenaar in zich draagt. Een werk van Hendriks herken je altijd, maar wat je ziet is raadselachtig. De kunstenares neemt meestal een foto als uitgangspunt en transformeert tijdens het tekenen haar zelfbeeld. Het gaat een eigen leven leiden. Ze ‘hoopt door een tekening meegenomen te worden’. Onverwacht, het sluipt erin, komt een andere vrouw tevoorschijn. Hendriks herschept zichzelf in oneindig veel wezens.
Kees Salentijn
Natasja Kensmil
Geschiedenis is een belangrijk thema in het werk van Natasja Kensmil. In haar schilderijen en tekeningen vallen in eerste instantie de lichte en donkere kleuren op. Pas daarna ontvouwen zich de andere kleurschakeringen en daarmee de verontrustende beelden die verborgen liggen in en onder de huid. Haar beelden van angst zijn raadselachtig en vaak gerelateerd aan religie en mythologische verhalen.
Frank van der Salm
Arty Grimm
Marie José Robben
Hans Abbing
Yolanda Philippens
Siemen Dijkstra
Siemen Dijkstra is een autoriteit op het gebied van kleurenhoutsneden. Als geen ander weet hij een subtiele sfeer neer te zetten vol kleurnuances en met een grote rijkdom aan details. Zijn liefde voor de natuur vertaalt hij in intieme panorama’s van bomen, bladeren en rimpelend water. Siemen hanteert de reductietechniek in zijn houtsneden. Werkend in transparante lagen van licht naar donker, snijdt hij voor elke drukgang steeds meer van de plaat weg.