Rob Scholte

Scholte wil geen kunstenaar zijn die in het isolement van zijn atelier diepdoorvoelde, sterk persoonlijke expressie pleegt. In zijn ogen moet de kunst een boodschap overbrengen. Zijn kunst heeft de visuele kracht van het billboard langs de verkeersweg. Zij spreekt direct aan, maar is het tegendeel van oppervlakkig. Zijn kunst is gelaagd door persoonlijke interpretatie, humor, intelligentie en kennis van zaken. En hoewel zijn schilderijen de indruk maken alsof ze spontaan zijn ontstaan, is niets minder waar.

Marcel Schellekens

Zijn etsen zijn hoogtepunten van de grafische kunst van deze tijd. Vrouwen, stillevens, bloemen en interieurs zijn de
steeds terugkerende thema’s in zijn werk. Zijn werken balanceren op een opwindende manier tussen eenvoud, expressie
en een element van fantasie.

Marte Röling

Marte Röling is bekend om haar grote schilderijen en beelden. Zij studeerde vanaf haar zestiende aan de Rijksacademie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam, waar ze onder andere les kreeg van haar vader, G.V.A. Röling. Vanaf 1959 exposeerde ze zowel in Europa als de Verenigde Staten. Rölings modetekeningen voor Het Parool en haar portretten van koningin Beatrix maakten haar bekend bij het grote publiek. Van jongs af aan wilde Röling monumentaal werken. Kolossale sculpturen, glas-appliqué’s, plafondschilderingen en theaterdecors ontstonden. Haar werk is wijd verspreid in openbare en bedrijfscollecties en in particuliere verzamelingen. Het gaat Marte Röling
om de schoonheid en de ontroering in haar kunst.

Bas Meerman

Hij omschrijft zichzelf als een typische ‘bekennende’ kunstenaar. Minder
duidelijk dan in zijn tekeningen (die vaak erotische elementen bevatten),
uit hij ook in zijn schilderijen zijn verlangen om te communiceren. Een
model is afwezig, maar via foto’s van mensen, bepaalde karakteristieken, een
betekenisvolle blik, een glimlach, een mysterieus uiterlijk, probeert hij
toch contact ‘zeker te stellen’. “Mijn schilderijen zijn ‘larger than life”.

Roos van der Meijden

Roos van der Meijden (1979) is realistisch schilder met klassieke kenmerken in haar werk. Maar wie langer kijkt, zal zien dat haar werk ook door de moderne tijd en materialen beïnvloed is. Met olieverf en acrylverf borduurt zij voort op principes van de oude Hollandse schilderkunst. Deze klassieke schildertechnieken combineert ze met haar eigen inzichten en verfijnd gevoel voor kleur.
Haar schilderijen verbeelden het (stedelijke)landschap en menselijke relaties. De contrasten tussen licht en schaduw en weerspiegelingen zijn hierbij terugkerende thema’s.

Mijpe

Maakt abstracte schilderijen, gebruik makend van gemengde techniek in acryl. De schilderijen worden gekenmerkt door een uiterlijke spontaniteit en impulsiviteit met een diepe innerlijke gelaagdheid. Sterke composities met structuur, deels weggepoetste verflagen en krassen in het oppervlak. Invloeden van haar jarenlange verblijf in het koninkrijk Bhutan hoog in de Himalaya en tussen indianenstammen in Noord Amerika en Mexico schijnen door in haar werk, dat echter nooit verwordt tot een aanwijsbare figuratieve weerslag.

Aernout Mik

Aernout Mikmaakt video-installaties die een vreemde werkelijkheid oproepen. De omgeving is herkenbaar van thuis of van de televisie terwijl je die – door de gebeurtenissen die er plaatsvinden – als kijker niet zo ervaart. Mensen of voorwerpen worden van buitenaf gemanipuleerd. Ook al werkt hij
de laatste jaren in toenemende mate met videoprojecties, hij is zeker
geen videokunstenaar te noemen. Zijn werk laat zich niet of nauwelijks
categoriseren, hij brengt video, architecteur, live-performance,
fotografie en sculptuur samen. Hij regisseert gedrag, verschillende
lagen van realiteit en de fysieke ervaring van de ruimte.

Charlotte Molenkamp

Het werk van Charlotte Molenkamp is nu eens abstract, dan weer op de rand van
figuratief en vertoont ook wat vaker menselijke figuren die schetsmatig
weergegeven worden, maar die altijd verweven blijven met de achtergrond van
de doeken. Haar werk is primair, dynamisch en fel, gericht op het
overbrengen van sterke emoties langs de kortst mogelijke weg. De doeken zijn
vaak fors van afmetingen, hetgeen de indruk nog overweldigender maakt.
Temidden van al de kleurige verfexplosies blijft echter altijd een gevoel
van evenwicht en harmonie bewaard.

Marc Mulders

Eigenzinnig kunstenaar, een schilder die zowel vakmatig als inhoudelijk kiest voor een eigentijdse positie in de traditie van zijn vakgebied. De moderne kunst vindt voor hem haar hoogtepunt in de absolute intensivering van de persoonlijke beleving. Het modernisme als een tot dwang verworden originaliteitsgedachte heeft hem niets te bieden. Voor hem is het juist de traditie, waaraan hij schatplichtig is, die het heden kan voeden en inspireren. In zijn eigen bewoordingen: ‘Geen nieuwe kunst dus, geen nieuwe onderwerpen, maar de klassieke, voorbeeldige, thema’s, scènes van passie, de diepte van hemel en hel.

Marianne Naerebout

Marianne Naerebout schildert in opvallende en duidelijk herkenbare kleuren. Haar stijl vindt men terug in de schilderijen, zeefdrukken, houtobjecten en 3D-sculpturen. Haar fantasierijke wereld vertaalt zich in haar schilderijen, kleurrijk en levendig. Thema’s van alles wat met ons leeft; volkeren, vogels, vissen en waterslangen. Deze aarde-, lucht- en watertekens worden vermengd met de symboliek van de
pre-Columbiaanse indianen.